Witamy na stronie naszej szkoły!
Zapraszamy na spacer po SP5
Krótka historia szkoły
Integracja w SP5
Nadanie szkole sztandaru oraz imienia Polskich Noblistów
Patroni szkoły
Nobliki

Szkolna wycieczka w góry

W nocy z 28 na 29 maja 2017 r. o godzinie 00:00 zainteresowani uczniowie wraz z czteroma opiekunami wyruszyli na sześciodniową wycieczkę do Zakopanego. Odwiedzili po drodze Kraków, a następnie Zator. Całą wycieczkę planowali już od początku roku.

W poniedziałek o godzinie 8:00 zaczęliśmy zwiedzać Kraków. Przewodnik zaprowadził nas m.in. na Wawel, Sukiennice, Kościół Marjiacki, przed którym wysłuchaliśmy hejnału. Gdy zwiedziliśmy już wszystkie zaplanowane miejsca, opiekunowie wraz z przewodnikiem postanowili dać nam 2 godziny czasu wolnego. Po pożegnaniu się z przewodnikiem udaliśmy się autokarem prosto do naszego miejsca zakwaterowania. Po zjedzonej obiadokolacji zmęczeni poszliśmy spać.

Następnego dnia po zjedzonym śniadaniu przygotowaliśmy się na trzydniową wyprawę. Naszym celem było dotarcie do schroniska ,,Murowaniec’’. Szliśmy przez Halę Gąsienicową, która była rozmaicie ukształtowana, np.: przechodziliśmy obok wodospadów, przez lasy i górzysty teren. Około godziny 16:00 dotarliśmy już na miejsce. Po zjedzonym posiłku, poszliśmy podziwiać Czarny Staw. Po powrocie do schroniska byliśmy bardzo zmęczeni, więc poszliśmy spać.

W środę jak zawsze o godzinie 7:00 była pobudka, po której wyruszliśmy w dalszą wyprawę. W drodzę do schroniska w dolinie Pięciu Stawów nasza grupa rozdzieliła się, przez co jedna ze słabszych grup musiała iść trudną drogą przez wodospad Siklawa. Przez niesprzyjające warunki szlak był o wiele trudniejszy niż zwykle. Po dwóch godzinach chodzenia dotarliśmy do schroniska, w którym jedna z opiekunek popłakała się ze strachu o swoich podopiecznych. Po wszystkich wydarzeniach większość chciała odpocząć i zapomnieć o tym, co się wydarzyło.

Następnego dnia od razu po śniadaniu wyruszliśmy nad Morskie Oko. Widoki zapierały dech w piersiach. Po przerażających zdarzeniach z poprzedniego dnia opiekunowie postanowili przwieźć niektórych bryczką prosto do parkingu, gdzie czekał na nas autokar. Pan kierowca bardzo ucieszył się z naszego powrotu i zawiózł nas do naszego pensjonatu. Po zjedzonej obiadokolacji rozpoczęliśmy zabawę misiem, którym rzucaliśmy sobie wzajemnie przez okno, ale nagle maskotka utknęła w rynnie, więc wszyscy starali się ją zdjąć. Po chwili jednemu z naszych kolegów udało się ściągnąć maskotkę.

W piątkowy poranek spakowani wyruszliśmy zwiedzać jaskinie, takie jak: Mroźna, Raptawicka i Mylna. Po zobaczeniu wszystkich grot pojechaliśmy na Krupówki, gdzie mieliśmy około dwie godziny czasu wolnego. Po udanych zakupach pojechaliśmy do pensjonatu ,,U Pradziada’’, gdzie spędziliśmy ostatnią noc. Pod wieczór do pensjonatu dotarł pan z oscypkami zamówionymi przez panią M. Stępkowską. Wieczorem graliśmy z nauczycielami w różne gry i zabawy.

Ostatniego dnia, wracając do domu, zahaczyliśmy o Energylandie, w której spędziliśmy około 7 godzin. Spędziliśmy tam niesamowite chwile, których nigdy nie zapomnimy. Znajdowało się tam pełno atrakcji, zarówno dla najmłodszych, jak i dla starszych. Do Iławy przyjechaliśmy około godziny 01:00.

Z całego wyjazdu podobał się nam najbardziej ostatni dzień, spędzony w Energylandii. Niektóre osoby bardzo przeraziło przejście przez Siklawę, co zarazem było bardzo niebezpieczne. Ogółem cała wycieczka wszystkim się podobała i mamy nadzieję, że nasza szkoła zorganizuje więcej takich wycieczek w następnych latach szkolnych.

Ola Pawłyszyn

ul. Wiejska 11

14-202 Iława

tel./fax (89) 649-56-61, (89) 648-86-10

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.